Hózás
Télapó mordult egyet, kicsit megrázta bundáját, és egyből feje tetejére állt az ország.
Buszok nem indultak, járdák síkosak maradtak, emberek hasra vágódták, a munkahelyeken üresen árválkodtak a nyilvántartási lapok. Csak egy kis fagy, néhány centi hó, és az élet kifordul a megszokott kerékvágásból. A lestrapált, agyonhasznált járművek sorra mondják fel a szolgálatot, a keleti gépkocsik hörögve próbálkoznak az indulással, nem segítenek a féldecik sem, némi eufemizmussal ezt úgy szokás mondani: megbénul a közlekedés.
Régen, abban a bizonyosban, nem volt olyan ősz, hogy ne arról zengtek volna az újságok: a megfelelő vállalatok megfelelőképpen felkészültek a télre. Magyarán bespájzoltak több vagon sót, ami aztán viharos gyorsasággal szétmarta az autók alvázát, ez volt a környezetvédelem, mert a tragacsok legalább nem rontották tovább a levegőt. A megfelelő vállalatok manapság már nem büszkélkednek a felkészüléssel, hanem iparkodnak magukra vevőt találni Európa nyugati felében, hátha ott jobb a só. Ez bizony átmeneti állapot, megpróbálunk átmenni az utca másik oldalára, kerülgetjük a latyakot, magasra szökellünk a mellettünk elzúgó járgányok fröccsentései elől...
Már csak az a kérdés, mi lesz akkor, ha a langyos ősz után tényleg beköszönt a tél.
(Hajdú-bihari Napló, 1991)